Handige tips voor een opgeruimd bureau


0
Categories : Woning en Tuin

Bij thuiswerken is een goede werkplek belangrijk. Als er een geschikte ruimte in huis is gevonden, wordt het tijd om op zoek te gaan naar een goed bureau.

Bureau en bureaustoel uitkiezen

Een gezonde zithouding is van belang om de werkuren thuis op een goede manier te volbrengen. Schaf daarom een groot bureau aan.

Kies voor een groot bureau dat in hoogte verstelbaar is en waar je al je zakelijke benodigdheden op kwijt kunt.
Bij het kiezen van een bureau is een bijpassende stoel onmisbaar. 
Als je kiest voor een bureaustoel die net als je bureau in hoogte verstelbaar is, heb je een goed begin gemaakt. Samen maken deze een gezonde werkhouding mogelijk.

Hoe zorg je voor een opgeruimd bureau?

Om rust in je hoofd te krijgen, is het van belang dat je bureau goed opgeruimd blijft. 
Met een groter bureau is dit sneller te realiseren. 
Je hebt immers meer ruimte om je spullen neer te zetten. 
Wil jij je bureau ordelijk houden, zorg dan dat je oog hebt voor het volgende:

  • koop een groot bureau
  • schaf een prikbord aan
  • gebruik ordners en stapelbakken
  • digitaliseer zoveel mogelijk
  • zorg voor planken boven je bureau
  • maak gebruik van een ladekast
  • ruim na elke werkdag je bureau op
  • zorg dat snoeren netjes weggewerkt zijn

Kijk wat je op dagelijkse basis nodig hebt en zorg voor voldoende opbergruimte.
Een ladekast en planken bieden veel ruimte voor de niet dagelijks noodzakelijke materialen. Het gebruik van ordners en stapelbakken kan jou helpen om alle documenten georganiseerd op te bergen. 
Nog mooier is het als je zoveel mogelijk kunt digitaliseren. Hoe minder papier, hoe minder je hoeft op te bergen.
Een prikbord kan een goede aanschaf zijn. Hierop kan je belangrijke afspraken op een memoblaadje vastpinnen. 
Je kunt hier ook visitekaartjes en andere kleine papieren items op vastmaken. Zou je deze los op je bureau neerleggen dan ben je het overzicht snel kwijt. 
Om over het verlies van belangrijke informatie nog maar niet te spreken.

Goed voorbereid kost even tijd

Een goede indeling van je werkkamer maakt plezierig werken een stuk eenvoudiger. 
Zorg dat je de snoeren van je verlichting, laptop etc. netjes wegwerkt. 
Zo houd je je werkplek netjes en dat geeft rust.
Als je elke dag aan het einde van je werktijd alle materialen op de juiste plek opbergt, kun je de volgende dag weer met frisse moed aan een nieuwe werkdag beginnen.
Met af en toe een fris doekje over je bureaublad heb je ook nog eens oog voor je hygiëne.